اطلاعات مربوط به پزشکی و دامپزشکی

اطلاعات این بلاگ مربوط به امور روزمره در خصوص پزشکی و دامپزشکی می باشد

اطلاعات مربوط به پزشکی و دامپزشکی

اطلاعات این بلاگ مربوط به امور روزمره در خصوص پزشکی و دامپزشکی می باشد

ما تلاش می کنیم تا شما را با سایت های مرتبط با پزشکی و دامپزشکی آشنا کنیم این بلاگ اطلاعاتی در خصوص نحوه نگهداری و حفظ و سلامتی انسان ها و حیوانات از بیماری ها را انتشار دهد همچنین می خواهیم شما را با آیتم جدیدی به نام میکروچیپ آشنا نماییم.

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دو جنبه مهم تفاوت سوندها عبارتند از:

  1. نوع و محل قرارگیری
  2. مدت زمان باقی ماندن در محل

سوند فولی رایج ترین سوند مورد استفاده در بیمار نیازمند سوند ادراری ماندگار است که یک سوند دو مجرایی با نوک مستقیم و بالونی در انتها است. بالون پس از جای گذاری در مثانه به منظور حفظ موقعیت سوند در محل باد می شود.

انواع دیگر سوندها عبارتند از:

سوند سه مجرایی (سه راهه) که می توان از آن برای شستشوی مثانه استفاده کرد و سوند مستقیم که برای سوندگذاری متناوب و یا به منظور گرفتن نمونه ادرار برای یک نوبت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

اندازه سوندها:

اندازه سوند با واحد فرنچ (محیط به میلی متر) شرح داده می شود. ممکن است در بیماران دچار تنگی پیشابراه و یا در بیماران با سابقه تنگی یا اسکار سوندهای کوچکتر (12 – 14 فرنچ) و در بیماران مبتلا به بزرگی پروستات، سوندهای بزرگتر (20 – 24 فرنچ) جهت جلوگیری از گره خوردن (Kinking) سوند درهنگام عبور از پیشابراه پروستاتی، لازم باشد. سوندهای 16 – 14 فرنچ اغلب برای زنان بزرگسال مناسب هستند. برای بیشتر مردان، اندازه مناسب سوند 16 یا 18 فرنچ است.
در همگام بهداشت
hicomed میتوانید انواع سوند ها و مزایا و معایب هر کدام را بخوانید و با توجه به نیاز به اون محصول و تجویز پزشک ف محصول مورد نیاز را تهیه نمائید.

سوند فولی دو مجرایی بکتیگارد محصول کشور سوئد می باشد؛ که با نام سوند حفاظت از عفونت بکتیگارد (BIP) شناخته می شود. پوشش این سوند به گونه ای است که خطر ابتلا به باکتریوری و استفاده از آنتی بیوتیک ها را کاهش و از عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری می نماید. تکنولوژی ساخت سوند ادراری بکتیگارد بر پایه استفاده از پوشش نازک فلزی شامل طلا، پالادیوم و نقره می باشد. این پوشش به طور محکم بر روی سطح سوند تعبیه شده و چسبندگی و رشد میکروب ها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. سوند به منظور تخلیه و یا پرکردن مثانه بیمار، و همچنین نمونه برداری و اندازه گیری ادرار بیمار استفاده می گردد

 

 

سوند فولی را می توان از طریق مجرای ادرار و یا قسمت زیر شکم تا 90 روز استفاده نموده و هر دو مدل لاتکس و سیلیکون با پوشش بکتیگارد در دسترس است. در بالای پوشش بکتیگارد سوند فولی یک پوشش هیدرفیلیک (آب دوست) به منظور کاهش اصطکاک بین سطح کاتتر و مجرای ادراری هنگام قرار دادن سوند برای راحتی بیمار در نظر گرفته شده است

شرکت هایکومد ( همگام بهداشت ) تولید کننده انواع لوازم پزشکی مصرفی و بیمارستانی امروزه با تولید انواع سوند فولی با تکنولوژی های به روز، به رشد اقتصادی کشور و البته کاهش هزینه های بیماران در منزل و مراکز درمانی کمک بزرگی نموده است.

در صورتی که سوند به صورت اتفاقی آلوده شد، آن را دور بیندازید و از یک سوند استریل جدید استفاده کنید.
جای گذاری سوند ادراری باید تحت شرایط استریل که شامل پوشیدن دستکش های استریل است، انجام شود.
تنها برای یکبار از این محصول می توان استفاد کرد. (یکبار مصرف)
از کرم و یا روان کننده استفاده نشود. (محصول ساختار چرب دارد.)

  • لیلا کرمی